Vår kvalitetsgaranti

Om du inte är nöjd med en vara, så vill vi att du säger till oss, så ersätter vi på något sätt. Antingen med en ny vara veckan efter eller med avdrag på fakturan. Men vi vill att du säger till direkt efter att du fått din låda. För om vi köpt varan i vår tur, måste vi klaga till vår grossist i tid. För att inte i onödan slänga varor, så lägger vi ibland i varor till extrapris, eftersom dom inte håller allra högsta kvalitet, men är fullt användbara. Kanske behöver man bara skära bort en lite del. Om du inte vill ha sådana varor till extra pris, säg till oss. Normalt får du bara mer för pengarna med dessa varor.

Våra egna grönsaker

Vi odlar i stort sett alla sorters grönsaker samt även en hel del frukter och bär. Så långt det är möjligt, så packar vi våra egen-odlade produkter, men speciellt vintertid köper vi också från grossist. Detta gäller självklart också många sydfrukter året om. Eftersom vi har bra lagringsmöjligheter kan du få våra egna produkter långt in på vintern. För att inte tala om blad och skott som vi odlar med speciella LED lampor inomhus under vintern. Så som kund hos oss stöttar du lokal, ekologisk produktion av högsta kvalitet.

Ekolåda kontra beställning från webshop

På vår webshop kan du se vilka olika sorts ekolådor vi har för tillfället. En ekolåda kommer varje vecka (eller varannan vecka om du så önskar) och fortsätter tills du avbeställer den. Alternativt kan du välja att göra en beställning från vår webshop då du så önskar. Och du kan även göra extra beställningar från webshoppen som komplement till din ekolåda.

Om ekolådor

Du kan normalt inte styra innehållet i en ekolåda, men du har flera olika sorters ekolådor att välja emellan (se webshoppen). Men själva idéen med ekolådor är att man får vara lite flexibel och använda det man får. Mot en extrakostnad på 10 kr kan du göra smärre önskemål typ ingen potatis eller mycket bananer. Och om du trots detta inte är nöjd, så kan vi starkt rekommendera att du går över till att beställa från vår webshop de veckor du behöver varor. Då får du exakt vad du vill ha och exakt när du vill ha det. Utan tvekan är våra nöjdaste och mest långvariga kunder de som gör sig mödan att beställa från webshoppen, när de behöver varor.

Beställning och avbeställning

Vi måste ha din beställning resp. avbeställning senast kl 12.00 två dagar innan leveransdagen. Beställningar görs alltid via webshoppen. Avbeställningar skall alltid göras till mailadressen  och är giltig först efter att du fått en bekräftelse från oss att vi tagit emot avbeställningen.  Om du inte får bekräftelse är det säkrast att ringa oss. Detta för att undvika att vi levererar varor, som du inte vill ha.

Portkod

Om du har portkod, så måste du lämna den när du beställer från webshoppen. Och kom ihåg att meddela oss när du byter kod. Vi kan inte ta ansvar för lådor som inte kan levereras, även om vi alltid försöker med någon granne eller försöker ringa dig i mån av tid.

Leverans och placering

Normalt ställer vi lådan utanför din dörr om du har lägenhet och under något tak om du har villa. Vill du ha lådan någon annanstans, säg till oss. Och om du har beställt frysta varor, kan vi ta med en tjock påse att lägga dem i. Alternativt kan du ställa ut en frysväska med kylklampar. Vi kan inte lova någon speciell leveranstid, men vi kan normalt ge dig en ungefärlig tid. Och våra leveranser görs i en bil som körs på biogas, för att spara vår planet.

Vinterleveranser

För dig som har villa behöver vi veta var vi kan placera lådan om det är frost. Annars förstörs ju känsliga varor. Men det brukar inte vara många  gånger per  år. Alternativt kan du lägga ut några tjocka filtar, som vi kan täcka med.

Returlådor

Vi packar våra varor i de lådor vi får när vi köper frukt och grönt från vår grossist och vill gärna återanvända dem. Så ställ ut dem utanför dörren, så tar vi med dem tillbaka. Om du inte själv vill använda dem. Detsamma gäller äggkartoneger samt pappers- och plastpåsar du inte vill ha. Vårt motto är ju Hållbar Hälsa också för vår jord. Därför ligger också frukt och grönt tillsammans utan en plastpåse runt varje vara.

Fakturering

Beställningar från webshoppen får fakturan med direkt i lådan. För ekolådor fakturerar vi var 4:e eller var 5:e gång, om du inte gör stora extra beställningar. Föredrar du att vi mailar fakturan får du säga det till oss. Fakturan skall betalas inom 10 dagar. Gör du inte det, så kommer så småningom en påminnelse. Vi använder inga påminnelseavgifter, utan hoppas att du hjälper oss att betala i tid.

Solgläntan

Häruten i Svenshögen ligger vår gårdsbutik och vårt ekocafé kallat Solgläntan. Du är hjärtligt välkommen att göra en utflykt hit för att titta runt här i vår demonstrationsodling och sitta ner i vår vackra trädgård och fika. Eller förstås handla färska grönsaker eller torrvaror i vår gårdsbutik. Vi har samma sortiment, som du ser i webshoppen.

 

Hllungen Hllbar Hlsa Huverd 227, 444 97 Svenshgen Tel: 0303-77 51 44 info@hallbarhalsa.nu Bankgiro: 209 - 9539